Werken bij BOOST
Vacature: BOOST zoekt een locatiemanager
Wil je werken bij een organisatie die écht verschil maakt? Bij BOOST in Amsterdam-Oost krijg je de kans om écht het verschil te maken. Help jij mee om nieuwkomers een warm welkom en een stevige basis in Nederland te bieden
BOOST is een thuisbasis voor nieuwkomers met een vluchtachtergrond, vrijwilligers uit de omgeving en nieuwkomersorganisaties. Samen creëren we een levendige plek waar mensen vanaf het moment dat zij in Nederland zijn, mee kunnen doen: taal leren, een netwerk opbouwen, cultuur delen en zich ontwikkelen op hun eigen tempo. Zo bouwen nieuwkomers op een laagdrempelige en waardige manier aan hun toekomst.
We zijn gevestigd in een bijzonder pand in Amsterdam-Oost, waar we vijf dagen per week een gevarieerd programma aanbieden met als pijlers: ontmoeting, taal en ontwikkeling. Onze 200+ vrijwilligers geven samen met het coördinerende team (12 personen) uitvoering aan ons programma. BOOST is een bruisende plek waar dagelijks 150 deelnemers aan meedoen en zo veerkracht opbouwen en volwaardig meedoen in de samenleving.
Over de functie
Als locatiemanager ben jij verantwoordelijk voor de dagelijkse gang van zaken in het pand. Je weet wat er speelt, welke partners aanwezig zijn, wat er op het programma staat en waar (klein) onderhoud aan het pand nodig is. Je stuurt het pandteam (locatiemedewerker, pandbeheerder en een team van pandbeheer-vrijwilligers) aan, werkt nauw samen met de vrijwilligerscoördinator en je bent (mede)verantwoordelijk voor de veiligheid van het pand en de mensen. Je beheert een eigen budget, regelt de ingebruikneming van ruimtes door externe partijen en zorgt dat processen op de vloer én in beleid steeds beter worden.
Je rapporteert aan: de directeur. Je maakt deel uit van: het operationele team
Jouw belangrijkste werkzaamheden
Activiteitencoördinatie & logistiek
-
Coördineren van de logistieke uitvoering van alle activiteiten & evenementen in het pand (dagplanning, op-/afbouw, materialen, catering, sleutel-/toegangsbeheer, open- en sluitdiensten van het vaste team).
-
Het aansturen van de pandbeheerder en het team pandbeheer-vrijwilligers; waar nodig zelf meedraaien.
-
Zorgen voor een soepele dagelijkse operatie, ook wanneer er ad-hoc wijzigingen, piekmomenten of calamiteiten zijn.
Pandbeheer & faciliteiten
-
Optreden als Hoofd BHV: je bent verantwoordelijk voor de implementatie en het up-to-date houden van het volledige veiligheidsbeleid, hieronder vallen o.a. de sociale veiligheid en brandveiligheid.
-
Zorgdragen voor onderhoud, schoonmaak en inrichting van het pand zodat vrijwilligers, deelnemers en partners prettig kunnen werken.
-
Inrichten/indelen van ruimtes passend bij de activiteiten van BOOST en externe partners; beheren van de planning van ruimtes.
-
Opstellen van samenwerkingsovereenkomsten (ism zakelijk leider), het naleven en onboarden van nieuwe vaste partners.
-
Opstellen van samenwerkingsovereenkomsten en naleven van de daarin gemaakte afspraken met externe gebruikers (gebruik, inrichting, sleutelafspraken).
-
Contact onderhouden met buurtbewoners, buurtpartijen, politie en andere instanties t.a.v. het programma van BOOST en veiligheid.
Organisatieontwikkeling & leiderschap
-
Als leidinggevende in het operationele team bijdragen aan visie, strategie en professionalisering van BOOST.
-
Inspirerend leidinggeven aan medewerkers en vrijwilligers; coachen op groei, vakmanschap en eigenaarschap.
-
Actief ophalen van signalen en feedback uit de dagelijkse praktijk en deze inbrengen in het team voor verbetering van programma en organisatie.
-
Procesoptimalisatie: werkprocessen beschrijven, evalueren en verbeteren (o.a. ruimteplanning, inkoop, veiligheid, facturatie).
Financiën & administratie
-
Beheren van een deelbudget; aanvragen, offertes en kleine inkooptrajecten afhandelen.
-
Verzenden van offertes en facturen voor (externe) ruimteverhuur; eenvoudige contract- en dossieradministratie op orde houden.
-
Actief meedenken over en werven van nieuwe externe gebruikers voor verhuur en zorgen dat de verhuur mogelijkheden goed worden uitgedragen (i.s.m. communicatiemedewerker).
-
Het up-to-date houden en beheren van de prijsstaffels voor verhuur.
Dit breng jij mee
-
Een sterk geloof in de missie en visie van BOOST.
-
Hbo/wo-werk- en denkniveau.
-
Minimaal 3 jaar ervaring met het coördineren van activiteiten en facilitair/locatiebeheer. Technische kennis rondom pandbeheer is een pré.
-
Minimaal 3 jaar ervaring met het leidinggeven aan een team
-
Je kan veel ballen in de lucht houden en tegelijkertijd rust uitstralen en een luisterend oor bieden wanneer nodig.
-
Je bent bevlogen en verbindend, kunt gestructureerd werken en combineert teamspelerschap met zelfstandigheid.
-
Vaardig in plannen & organiseren, oplossingsgericht denken en flexibel schakelen tussen operatie en beleid.
-
Coachende stijl van leidinggeven; je creëert veiligheid en stimuleert eigenaarschap.
-
Goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift; Andere talen als Arabisch, Farsi of Tigrinya is een pré.
-
Bereid om af en toe in de avond of het weekend te werken bij evenementen.
-
BHV-ervaring of bereidheid om Hoofd BHV-training te volgen.
Wij bieden
-
Een jaarcontract met de intentie tot verlenging.
-
Een marktconform salaris volgens schaal 9, cao Sociaal Werk, plus bijbehorende arbeidsvoorwaarden. Je ontvangt een reiskostenvergoeding vanaf een woon-werkafstand van 15 kilometer.
-
Een dynamische werkomgeving waar geen dag hetzelfde is, met een hecht, bevlogen team.
-
Veel ruimte voor groei en creativiteit en directe maatschappelijke impact op migratie- en integratievraagstukken.
-
Een bijzondere werkplek in Amsterdam met korte lijnen en veel eigen verantwoordelijkheid.
-
Dagelijks gratis warme lunch.
Diversiteit en inclusie zijn essentieel voor BOOST. We willen dat onze organisatie een afspiegeling is van de samenleving. We moedigen specifiek mensen met een vluchtachtergrond aan om te solliciteren.
Praktisch
-
Omvang: 32 uur per week.
-
Start: 1 januari 2026.
-
Contractvorm: volgens CAO Sociaal Werk.
-
Locatie: Amsterdam.
Solliciteren
Stuur voor maandag 3 november 2025 je cv en motivatiebrief (en/of video van max. 1 minuut) naar Karin Arendsen via karinarendsen@boostamsterdam.nl.
Vragen over de functie? Mail gerust naar hetzelfde adres. Meer informatie vind je op www.boostamsterdam.nl en onze socials Instagram, Facebook en Linkedin.

