top of page

Meldingen en klachten

BOOST staat voor openheid en verbinding. Bij BOOST komen mensen met diverse achtergronden samen. Ieder met hun eigen unieke perspectief op de wereld. We geloven dat er prachtige dingen kunnen ontstaan als mensen, achtergronden en perspectieven samenkomen. Onze verbinding vormt de basis voor de groei van deelnemers en ons team bij BOOST. BOOST is een veilige plek waar ieders mening telt. Waar respect voor elkaar centraal staat. Hier voeren we open gesprekken en luisteren we naar elkaar.

Op deze pagina vind je meer informatie over het maken van een melding in het geval van een misstand of ongewenst gedrag. Daarnaast hebben we een klachtenformulier als er ontevredenheid is over BOOST of onze activiteiten. Verder vind je hier ook informatie over onze externe vertrouwenspersoon, de meldregeling en de privacy- en cookieverklaring.

IMG_5619-min.png

Melding maken

BOOST is een plek waar mensen met verschillende visies en meningen elkaar ontmoeten. Soms kan dit leiden tot meningsverschillen en minder prettige situaties. We streven naar een sfeer waarin iedereen zich vrij voelt om hun ervaringen te delen als ze zich ongemakkelijk voelen. We willen open gesprekken voeren over dit soort situaties, altijd met als doel om ervan te leren. Dit geldt voor deelnemers, vrijwilligers, medewerkers en partners.

Heb je een (mogelijk) vermoeden van een misstand? Zie of ervaar je iets dat je onprettig vindt? Meld dit dan bij ons zodat we actie kunnen ondernemen en ervan kunnen leren. Het doen van een melding is moedig. Als je ongewenst gedrag meemaakt of ziet kan dat een behoorlijke impact hebben. We willen dat je dit dan eenvoudig en veilig kunt melden. Dit kan via een van onze meldkanalen:

  • Via één van de andere kantoormedewerkers van BOOST. Vermeld je expliciet in de melding dat je anonimiteit wenst, dan blijft je identiteit alleen bekend bij deze persoon.

  • Via de integriteitsmedewerker, de persoon die meldingen aanneemt. Dit is Rasmus Starink, onze vrijwilligerscoördinator. Stuur je melding direct naar hem via rasmus@boostamsterdam.nl. Vermeld je expliciet in de melding dat je anonimiteit wenst, dan blijft je identiteit alleen bekend bij de vrijwilligerscoördinator.

  • Anoniem, via de externe vertrouwenspersoon (zie informatie hieronder).

Extern vertrouwenspersoon

Heb je hulp nodig of twijfel je over het doen van een melding? Voor support en advies kun je terecht bij ons onafhankelijke vertrouwenspersoon.

IMG_5619-min.png

Extern vertrouwenspersoon bij BOOST

ingrid.jpg
Ingrid Bartelsman

Ik ben Ingrid Bartelsman en ik ben externe vertrouwenspersoon voor BOOST.

Ik kom uit het onderwijs, ben gepensioneerd en heb mij aangesloten bij de Sesam Academie: een club gepensioneerden die hun kennis en ervaring als vrijwilliger inzetten voor vrijwilligersorganisaties. Een van de taken die ik doe is optreden als extern vertrouwenspersoon, ik heb inmiddels mijn certificaat vertrouwenspersoon behaald.

Waar kan je voor terecht bij een externe vertrouwenspersoon:

de vertrouwenspersoon geeft eerste opvang bij meldingen van ongewenste omgangsvormen en integriteitsproblemen. De vertrouwenspersoon ondersteunt de melder en zoekt met deze persoon naar de beste oplossing. De vertrouwenspersoon neemt de melding aan en geeft deze melding door aan de integriteitsmedewerker. Jouw naam blijft hierbij geheim. BOOST volgt de melding op, maar weet niet dat jij de melding hebt gedaan.

Lees meer over onze meldregeling en onze privacyverklaring.
bottom of page